Inlogproblemen Magister of OGVO-account?
Belangrijke schoolzaken
Leerlingen gebruiken het Zermelo-, Magister- en OGVO-account voor tal van belangrijke schoolzaken
- voor het bekijken van het rooster
- het werken in de elektronisch leeromgeving
- het communiceren met docenten en met mentor
- inzien van behaalde cijfers voor toetsen.
Iedere ouder en leerling ontvangt aan het begin van het schooljaar een brief met daarin een code om in te loggen in Magister. Ouders en verzorgers hebben daar de mogelijkheid om o.a. de aanwezigheid van de leerling kunnen nakijken, maar ook het huiswerk, de studiewijzers en de behaalde cijfers kunnen inzien.
Inlogproblemen oplossen
Mochten er problemen zijn met de toegang tot het OGVO- of Magisteraccount, dan moeten deze problemen snel worden opgelost. Hieronder een kort overzicht voor leerlingen en ouders om inlogproblemen snel op te lossen.
- Leerlingen die problemen met de toegang tot het OGVO-netwerk (gebruikersnaam of wachtwoord vergeten) kunnen zich melden bij lokaal 30.02 of contact op te nemen met de heer B. Blomen (bblomen@ogvo.nl). Hier kan wachtwoord gereset worden na overleg van een geldig legitimatiebewijs (bv.de schoolpas).
- Leerlingen of ouders die problemen hebben met het Magisteraccount (bv. gebruikersnaam of wachtwoord vergeten) kunnen een email sturen naar administratievlc@ogvo.nl
In het openingsscherm van Magister kun je ook onder aan de pagina klikken op “wachtwoord vergeten?” Je ontvangt daarna een mail (op je schoolaccount) met daarin een link waarmee je je wachtwoord kunt wijzigen.
Twijfel je over je wachtwoord? Gebruik dan bovenstaande optie; zorg dat je Magisteraccount niet geblokkeerd raakt na 3 foutieve pogingen. - Leerlingen of ouders die schade hebben aan het chromebook kunnen een afspraak maken met de heer E. Janssen (erjanssen@ogvo.nl)
Het Valuascollege doet er alles aan om snel en effectief te communiceren met leerlingen en ouders. Wacht dus niet af bij inlogproblemen, maar neem snel contact op met bovenstaande adressen.